“Vytrvalosť je dôležitou súčasťou úspechu. Ak klopete na dvere dosť dlho a dosť hlasno, určite niekoho zobudíte.” Henry Wadsworth Longfellow

Stanovili ste si niekedy jasný cieľ či predsavzatie? Pravdepodobne ste sa do jeho uskutočnenia pustili s obrovskou dávkou nadšenia a s odhodlaním doklepnúť to do konca.  

Počas cesty za jeho zdarným koncom sa však môže udiať všeličo. Predstavte si situáciu: Chcete zdravšie žiť a pravidelne cvičiť. Vydržíte deň, dva, týždeň. Potom sa jedného dňa zobudíte s príšernou migrénou a poviete si – nič sa nestane ak si dnes dám voľno.

Následne Vám do Vášho odhodlania príde služobná cesta, choré dieťa, hádka s partnerom alebo celková nechuť. A potom “cink” a zrazu si uvedomíte, že ste si už neboli zacvičiť dobré dva mesiace. Stalo sa niečo podobné už aj Vám?

Vytrvalosť je schopnosť pokračovať v nejakej začatej aktivite bez ohľadu na Vaše momentálne pocity alebo rozpoloženie. Pokračujete. Aj keď by ste sa na to najradšej vykašľali.

Je úplne normálne, že keď na niečom pracujeme, naša motivácia je niekedy vyššia, inokedy nižšia. Niečo ako krivka EKG.

Sú dni, kedy pracujeme s chuťou a nasadením. A inokedy sa nám do ničoho nechce. Môže nás prepadnúť pocit “posteľného syndrómu”. Poznáte to? Človek má chuť zaliezť pod deku, pustiť si niečo v televízii a jesť. 🙂

Pamätajte však, že to, čo prináša výsledky, nie je Vaša motivácia, je to predovšetkým Vaša ČINNOSŤ.

Vytrvalosť Vám umožňuje pokračovať v činnosti aj vtedy, keď sa necítite zvlášť motivovaní.

Príklad: rozhodli ste sa zhodiť 10kg. Chodíte 3x týždenne do fitnescentra. Nie zakaždým sa Vám cvičí ľahko, nie vždy si to užívate. Ale ak vytrváte a dokopete sa cvičiť aj keď sa Vám nechce, uvidíte časom výsledky. Vo forme lepšie padnúceho oblečenia či voľnejšieho pásu na nohaviciach.

To znova povzbudí aj Vašu motiváciu. Tým pádom sa dostanete do pozitívneho  kolotoča: motivácia- aktivita- silné “prečo” a následne máte našliapnuté na sľubný výsledok.

Vytrvalosť je totiž významným podporným pilierom sebadisciplíny.

Tip: Ak príde ten “deň blbec”, kedy naozaj nič nejde, urobte aspoň časť z toho, čo ste mali v pláne. Možno prídete do fitnescentra so zámerom dať si dnes len polovičnú dávku cvičenia a keď už sa do toho pustíte, zistíte, že ste to nakoniec dali.

Následne budete na seba pyšní. A ak dáte len polovicu plánovanej zostavy, budete pyšní aj tak, že ste sa k tomu aspoň dokopali.

BLOGER ROKA


Vytrvalosť nie je tvrdohlavosť


Odpovedzte si teraz na nasledujúcu otázku: Je vytrvalosť o tom doviesť každý svoj cieľ do konca nech sa deje čo sa deje?

Odpoveď znie: Áno aj nie.

Počuli ste niekedy o spoločnosti Traf-O-Data? Pravdepodobne väčšina z nás nie. A čo Microsoft? Áaaaaa…to už je niečo iné, však? A teraz Vám prezradím, že obe spoločnosti založil Bill Gates a Paul Allen.

Traf-O-Data bola prvá spoločnosť založená v roku 1972 a fungovala s malým úspechom pár rokov. Skúsenosti s ňou však boli kľúčové pre neskoršie založenie megaúspešného Microsoftu.

Ako teda viete, kedy vytrvať a kedy to vzdať? Sledujte, či je pre Vás cieľ, ktorý ste si stanovili stále inšpiráciou. Či Vám prináša vnútorné uspokojenie. Či je Váš cieľ podľa Vášho vnútorného kompasu stále správny. Či spĺňa kritérium dlhodobej vízie.

Hodnota vytrvalosti nespočíva v tom, že sa tvrdohlavo držíme nejakej myšlienky alebo cieľa.

Hodnota vytrvalosti spočíva v tom, že máme víziu, ktorá je taká presvedčivá a naliehavá, že sme ochotní prekonať všetky prekážky, aby sme ju zrealizovali.


Vytrvalosť áno, nezabudnite však na flexibilitu!  


vytrvalosť

A ešte jedno dôležité upozornenie.

Aj vytrvalé opakovanie činnosti musí byť občas flexibilné. Čo tým myslím? Rovnaká činnosť / správanie, prináša rovnaké výsledky. To je fakt. Takže pri svojej vytrvalosti zároveň pozorne sledujte aké výsledky sa dostavujú. Ak výsledky nie sú také, aké by ste si priali, buďte dostatočne flexibilní.

Nevzdávajte sa a pokračujte vytrvalo v práci na svojom cieli, ak však vidíte, že Vám určitá činnosť alebo návyk už neslúži alebo nefunguje, pozmeňte ich alebo vymeňte za iné.

Pre lepšiu predstavu: Ak na svojej ceste narazíte na tehlovú stenu, nebudete do nej “vytrvalo” narážať, ale budete sa ju snažiť preliezť, obísť alebo nájsť inú cestu, však?

Znova príklad so zmenou Vášho tela: do svojho jedálnička ste si zaviedli napr. zdravé biele jogurty, ktoré ste dovtedy vôbec nejedávali. Po čase však zistíte, že Vášmu tráviacemu systému jednoducho nesedia mliečne výrobky.

Je logické, že ich teda do seba nebudete ládovať v presvedčení, že ak vytrváte, Vaše telo zmení názor. Skôr budete hľadať cestu ako nevyhovujúcu potravinu nahradiť inou.

Rovnako je to v biznise. Vymyslíte kampaň, ktorá však nesplní Vaše očakávania. Nebudete ju donekonečna opakovať, ale zanalyzujete prečo nefungovala a skúsite inú stratégiu.

Vytrvalosť spočíva v tom, že nestrácate zo zreteľa svoju víziu a cieľ. Cesty, ktoré k nej vedú však môžu byť rôzne a môžu sa meniť. O tom je tá flexibilita. 🙂

 

A teraz otázka na záver: Ako je to s Vašou vytrvalosťou?

 

PS1: Ak Vás článok zaujal a mohol by pomôcť aj Vašim priateľom, podeľte sa oň zdieľaním a lajkom.

PS2: Budem rád, ak ma podporíte aj v súťaži “Bloger roka 2015”.

BLOGER ROKA

 

S úctou k Vašej jedinečnosti

Andy Winson

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here