“To, čo prežívate vo svojom vnútri, nie je určované udalosťami, ktoré sa vám prihodia, ale tým, ako ich interpretujete. Ako si ich vysvetľujete. Ako si ich vo svojej hlave premietate. Vaša verzia udalostí rozhoduje o tom, či vás tieto udalosti motivujú alebo demotivujú.” Brian Tracy

V živote nás postretnú rôzne situácie. To, ako ich vnímame a ako na ne reagujeme, záleží čisto od uhla nášho pohľadu. Od nášho vnútorného dialógu.

Pozrime sa na to takto: V princípe je každá situácia neutrálna. Pozitívny alebo negatívny náboj jej dávame my sami.

Spomenúť môžeme typický príklad ľudí, ktorí vytiahnu zrnko pozitívneho aj z tej najhoršej udalosti alebo tých, ktorí si vedia pokaziť a sprotiviť aj tú najfantastickejšiu udalosť v živote.

Preto som zo svojho slovníka vyhodil slovo problém a nazývam ho výzvou. Zo všetkého sa dá totiž niečo vyťažiť. Zvládnuť aj to, čo sa môže na prvý pohľad zdať ako katastrofa.

A oveľa ľahšie sa to robí s pomocníkom, ktorého nosí každý z nás v sebe. Ste zvedaví, kto to je? Tak ste na správnom mieste. Stačí pokračovať v čítaní 🙂


Dámy a páni, podajte si ruku so svojím vnútorným trénerom!


Ako vraví jeden z mojich učiteľov, Brian Tracy, je dôležité sledovať ako sa rozprávame sami so sebou.

Práve naše vnútorné dialógy totiž rozhodujú o tom, ako sa cítime. Akí sme vnútorne silní. Naplnení láskou. Pokorou. Šťastím. Aj o tom, či v živote napredujeme alebo stojíme na jednom mieste.

Práve ten vnútorný hlas v nás sa nazýva „vnútorným trénerom“. Cielene s ním pracovať budeme aj na trojdňovom tréningu Tajomstvo Mysle Bohatých.


Zmena vnútorného dialógu


Ak teda váš život nejde tak ako by ste si priali, je potrebné začať sa so sebou rozprávať inak.

Možno ste si teraz pomysleli, prečo by ste sa vôbec mali rozprávať sami so sebou. Že to je čudné.

Moja odpoveď znie: Nie, nie je to čudné. Je to normálne. Vnútorné dialógy samého so sebou vedie každý človek. Rozprávanie samého so sebou totiž neznamená, že človek ide po ulici a hovorí si niečo nahlas. 🙂

Práve keď v sebe niečo prehodnocujete, keď zvažujete rôzne alternatívy a v hlave vám skáču myšlienky, to je váš intímny, vnútorný rozhovor. A priatelia, práve tieto rozhovory určujú kvalitu vášho života.

My sami, tým ako k sebe pristupujeme ovplyvňujeme významne svoje pocity a náladu. A následne svoje myšlienky a celkovo prístup ku všetkému, čo nás stretáva. Sami si tvoríme svoj uhol pohľadu.

Ak teda chcete, aby váš život bol ešte o niečo krajší a radostnejší, rozprávajte sami so sebou pozitívnym tónom.

Namiesto: “Zasa som to pokašlal/a. Som ja ale nemehlo!”, si povedzte : “Mám sa rád/a, neustále sa zlepšujem. Vo svojej šikovnosti napredujem a som na seba hrdý/á.”

dialóg


Cvičenie


Povedzte si teraz pre seba tieto dve vety. Pri každej si všímajte čo prežívate. Aké pocity pri ich vyslovovaní vami prechádzajú.

“Som neschopný/á. Nič v živote nedokážem. Môj život je utrpenie. Starnem. Nikto ma nemá rád. Neznášam sa. Už toľko vecí som v živote pokašlal/a.”

A teraz druhá veta:

“Som skvelý/á. Veci mi idú od ruky. Zdolám každú prekážku. Darí sa mi. Zlepšujem sa. Mám sa rád/a. Už toľko vecí som zvládol/dla a som na seba hrdý/á! Vyzerám úžasne. Môj život je krásny. Dokážem čo si zaumienim.”

Aké pocity ste mali keď ste si hovorili prvú vetu s negativizmami? Cítili ste sa príjemne? Mali ste pocit sily? Alebo naopak ste boli sklesnutí a vaša krivka energie išla smerom nadol?

A ako to bolo pri druhom, pozitívnom vyjadrení? Cítili ste sa lepšie? Aké to bolo?

Zhodnotenie týchto dvoch pocitov je pre uvedomenie si rozhovorov samého so sebou kľúčové.

Ak sami seba podceňujete a rozprávate sa so sebou ako s porazeným, tak porazení aj budete.

Naopak, ak sa podnecujete a hecujete k výkonom a poviete si pre seba “Ja na to mám! Ja to dám!” spustíte v sebe úplne inú energiu, iné pocity a naladenie.

A tým pádom aj úplne inak pristupujete k svojim úlohám, výzvam, situáciám. Máte našliapnuté na plnohodnotný život a nie s vráskami od stresu, ale od smiechu. 🙂

V knihe Najprv zjedzte žabu, Brian Tracy, jeden z mojich mentorov píše: “Aby ste dokázali podať prvotriedny výkon, musíte sa stať svojím vlastným fanúšikom, svojím vlastným trénerom a povzbudzovať sa k vrcholným výkonom. Vaše emócie, či už pozitívne alebo negatívne, väčšinou závisia od povahy vášho vnútorného dialógu a to v každom okamihu.”

A teraz sa zamyslite, ako sa väčšinou počas dňa rozprávate sami so sebou. Prestaňte čítať a na pár minút sa vráťte do predošlých dní, mesiacov, rokov.

Urobte tak TERAZ.


Ako začať?


ja

Je jedna vec uvedomiť si, ako sa rozprávate sami so sebou. Ruka v ruke však ide s tým aj to, ako komunikujete smerom navonok. A práve tu je super priestor začať veci meniť a naladiť sa na inú strunu.

Skvelá pomôcka, ktorú používam aj sám, je práve pri stretnutí s iným človekom. Napríklad na ulici alebo v  obchode.

Ak sa vás niekto spýta ako sa máte, odpovedajte: FANTASTICKY. Je to výborný začiatok. Lebo keď sa prezentujete ako spokojný človek, dávate mozgu pozitívnu informáciu a prirodzene sa začnete cítiť lepšie.

Výzva pre vás:  Zajtra sa počas celého dňa vyjadrujte na svoju adresu iba pozitívne. Ja viem, môže to byť nezvyk a zdať sa to náročné. No vy to dáte! Dôležité: všímajte si ako sa budete pri pozitívnych vyjadreniach cítiť.

U mňa to zafungovalo skvele a nasmerovalo ma to k pozitívnejším zajtrajškom. Pridáte sa? 🙂

Ak totiž hovorím nadšene a spokojne, tak sa cítim radostnejšie, usmievam sa a postupne prichádzajú aj želané výsledky. Moje myšlienky sa začínajú zhmotňovať.

Bez ohľadu na to, čo sa teraz deje vo vašom živote, rozhodnite sa, že si zachováte nadhľad a pozitívnu náladu. Váš postoj, myšlienky a vnútorné prežívanie  totiž určujú kvalitu vášho života.


Vnútorný dialóg – ako získať pozitívne myšlienky?


Nie je to až také ťažké, ako sa môže na prvý pohľad zdať.

Naše myšlienky sú totiž výrazne ovplyvňované prostredím, v ktorom sa nachádzame a informáciami, ktoré púšťame do hlavy.


Cvičenie pre uvedomenie reálneho stavu


Odpovedzte si teraz na pár kontrolných otázok, ako ste na tom vy.

  1. S kým trávite najviac času?
  2. Kam chodíte najčastejšie?
  3. Čo si hovoríte, keď sa ráno zobudíte?
  4. Sledujete televíziu? Aké programy? (televízne noviny, reality show…)
  5. Čítate noviny? Aké?
  6. Aké internetové stránky sledujete? (bulvár, spravodajstvo…)

Tak ako ste na tom? Priznávam, že ja televíziu sledujem len vo výnimočných prípadoch. A aj to si programy dôsledne vyberám. Pozriem si dokument, alebo s deťmi rozprávku.

Do hlavy si vedome nepustím “informačný odpad”. Pretože ak by som to robil, bol by som len znechutený, preinformovaný a moja nálada by klesala rýchlosťou svetla. Práve na tréningu Tajomstvo Mysle Bohatých máte možnosť stretnúť stovky ľudí, ktorí chcú napredovať a máte možnosť nadviazať dôležité kontakty.

Rovnako to mám aj s ľuďmi okolo seba. Je veľmi dôležité vyberať si priateľov. Netráviť čas s ľuďmi, ktorí vás budú sťahovať dolu ako železné kotvy. Ktorí len nadávajú na to, prečo je život tak krutý a prečo sa niečo nedá.

A rovnako je to aj s internetom. Jednoducho neklikám a nepúšťam si do svojho podvedomia informácie, ktoré ma „môžu dať dole“.

A teraz ruku na srdce. Ako je to u vás? Čo si púšťate dobrovoľne vy do života? Prostredie, ľudia a informácie. 3 dôležité oblasti, ktoré je vhodné mať pod kontrolou. 🙂

vymaž


Technika “VYMAŽ,VYMAŽ,VYMAŽ”


Ak sa prichytíte pri tom, ako vám hlavou lietajú čierne, negatívne myšlienky, skvele funguje jednoduchá technika “Vymaž”.

Ide o to, že ak sa vám v hlave vynorí niečo pochmúrne povedzte si pre seba direktívne 3x po sebe príkaz “Vymaž” a nahraďte negatívnu myšlienku alternatívnou dobrou.

Príklad:

Prvá myšlienka:“Tak toto nedám ani keby sa postavím na hlavu!”

Nastáva čas na techniku “Vymaž”.

Negatívnu myšlienku nahradíme pozitívnym tvrdením: “Zvládnem to, idem to toho, to dám!”


Rada na záver


Ak chcete mať iné výsledky ako doteraz, je potrebné vytvorenie vášho nového programu správania a rozmýšľania. Prikážte si, povedzte si, že budete pozitívni a svojho vnútorného trénera majte pod kontrolou.

  • Ráno po prebudení meditujte alebo sa pomodlite a predstavte si, ako skvele by mal prebiehať váš deň.
  • Povedzte si niekoľko pozitívnych afirmácií a naštartujte sa! Viac som o tom písal aj v tomto článku.
  • Čítajte minimálne 30 minút pozitívnu literatúru alebo literatúru z odboru, v ktorom chcete byť expertom.
  • Nahrajte si do telefónu a do auta nahrávky z prednášok zaujímavých úspešných ľudí. Hovorí sa totiž, že už 3 ranné minúty počúvania takýchto nahrávok výrazne ovplyvnia vašu náladu počas celého dňa.
  • Otázku “prečo” nahraďte otázkou “ako, čo”. Neriešte prečo sa niečo prihodilo, ale sústreďte sa na to ako to vyriešiť, alebo čo urobiť pre to, aby sa situácia zmenila. Všímajte si, čo z nej môžete vyťažiť, čo vám môže v konečnom dôsledku dať. Čo vás má naučiť a kam vás má posunúť.

 

PS1: Ak si myslíte, že článok pomôže aj vašim blízkym, podeľte sa o neho zdieľaním a podporte ho lajkom. 🙂

PS2: Ako ste na tom s vašim vnútorným trénerom vy? Vychádzate spolu? Trénujete ho pravidelne? Čo konkrétne chcete v súvislosti s ním zmeniť? Podeľte sa o svoje postrehy v komentároch.

 

S úctou k Vašej jedinečnosti

Andy Winson

 

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here