Bez dôvery to v živote ďaleko nedotiahnete. Dôvera úzko súvisí s povesťou, ktorá nás často sprevádza. Existujú 4 princípy. Dva z nich vás vedia doslova zruinovať, spraviť v očiach iných nedôveryhodného človeka.

 

Ak sa riadite tretím princípom, či už vedome alebo podvedome, budete mať stále iba priemerné výsledky.

Štvrtý princíp vám, na rozdiel od prvých dvoch, pomôže na ceste za životom podľa vašich predstáv.

Pre lepšie pochopenie si jednotlivé princípy, resp. stupne výmeny, ukážeme na jednoduchom príklade:


Partia štyroch kamarátov si v rovnakom čase objednala notebook.
Každý z nich však od iného dodávateľa.


TYP VÝMENY č. 1:

Zákazník si niečo objedná, ale nedostane nič


Matúš našiel internetový obchod s najlepšou cenou. Pomer cena/výkon bol super, vďaka čomu urýchlil svoje rozhodnutie a notebook si objednal.

Do nákupného košíka vložil svoj tovar a nadšený dobrou kúpou odoslal platbu z bankomatovej karty.

O pár dní nato už nedočkavo stepuje vo svojom byte a vyčkáva kuriéra.

Avšak, márne.

Snaží sa preto skontaktovať s firmou, kde si tovar objednal. Telefón je hluchý a na maily nikto nedopisuje.

Peniaze však už sú fuč a koniec tohto príbehu vám je určite jasný.

Pre tento internetový obchod je len otázka času, kedy na neho padne takzvaný „Damoklov meč“ a so spomínaným prístupom sa úplne odstaví. Jednoducho je táto spoločnosť predurčená na bolestivý zánik.

Uomo in ufficio stupefatto


TYP VÝMENY č. 2:

Zákazník si niečo objedná ale dostane menej, ako očakával


Roman našiel inú ponuku. Vybral si počítač podľa vlastných preferencií. Kľučovým faktorom pri jeho výbere boli parametre, keďže si ako profesionálny grafik potrpel na špičkový výkon.

A viete čo sa stalo?

Zásielka mu už o tri dni skutočne dorazila. Avšak, malo to háčik. Výkon počítača nebol ani zďaleka taký, aký by mal byť podľa popisu v objednávke.

A skutočne!

Komponenty počítača boli iné, ako si objednal.

Aký pocit to v Romanovi vyvoláva? U danej spoločnosti už pravdepodobne nákup nikdy nezopakuje. Firma u Romana na dôvere poriadne stratila. V tomto momente nezáleží na tom, či sa jedná o chybu alebo o nekalý zámer.

Preto pozor na to, ak niečo sľúbite a dodržíte to len sčasti. Má to bolestivý vplyv na vašu dôveryhodnosť.


TYP VÝMENY č. 3:

Zákazník si niečo objedná a to aj dostane


František mal jasno. Objednal si z obchodu, ktorý bol neďaleko od neho. Zásielku si vyzdvihol osobne a skontroloval priamo na pobočke. Všetko bolo tak, ako malo byť. Nič nechýbalo a dostal presne to, čo chcel.

Čo sa ale stalo je to, že to vo Františkovi nezanechalo žiadnu intenzívnu pozitívnu emóciu. Napriek tomu, že bol spokojný.

O pár mesiacov neskôr objednával notebook pre svojich rodičov. Kedže obchod, kde kupoval pôvodne, už na notebooky nemal akciu, vyhľadal si iný e-shop, ktorý bol tak isto blízko a ešte mu ostalo aj na príslušenstvo.


TYP VÝMENY č. 4:

Zákazník si niečo objedná a dostane viac, ako očakával


Ivan dostal tip na e-shop od svojho kamaráta. Na stránkach obchodu našiel množstvo článkov a testov, podľa ktorých sa mohol ešte lepšie rozhodnúť. Cena bola celkom dobrá a tak si objednal tam.

Počítač prišiel hneď na druhý deň, ale to nebolo všetko. Po otvorení balíka našiel vo vnútri darček v podobe praktického flash disku s logom obchodu a poukaz so zľavou 10% na ďalší nákup.

To všetko bolo zavŕšené ručne namaľovaným smajlíkom na veku krabice 🙂

Týžden po nákupe dostal Ivan email, v ktorom sa ho obchod opýtal, ako bol s nákupom spokojný a či im dá referenciu. Neváhal ani minútu…

Aky pocit si myslíte, že to v Ivanovi vyvolalo?

Tak si to zhrňme. Ivan na začiatku našiel recenzie a testy na stránkach obchodu, kde si mohol urobiť presný obrázok o tom, aký typ počítača je pre neho ten najlepší.

Dozvedel sa aj mnoho noviniek zo sveta IT a porozumel celej rade nových technológií. Hneď po nákupe dostal presne to, čo chcel a k tomu naviac niekoľko hodnotných darčekov a bonusov.

Spokojný s nákupom sa stal fanúšikom obchodu na facebooku a odporučil ho i ostatným priateľom, ktorí sa pre podobnú kúpu rozhodujú.

Dôležitým krokom vo vzťahu medzi obchodom a spokojným Ivanom bola DÔVERA. Tú si Ivan ľahko vybudoval vďaka tomu, že na začiatku dostal hodnotné informácie, vďaka ktorým sa vedel rozhodnúť.

Jednanie obchodu bolo prvotriedne a naviac ho čakalo príjemné prekvapenie. Cítil sa tak, že si ho obchod ako zákazníka veľmi váži a že tu preňho budú aj nabudúce a pomôžu mu vyriešiť jeho problém.

Možno aj vy máte obľúbený autoservis, kaderníčku alebo reštauráciu. Pre koho by ste chceli byť číslo 1 VY?

Ak váš život a biznis myslíte skutočne vážne, riaďte sa 4. stupňom výmeny. Oblasti, v ktorých budete tento spôsob aplikovať, sa posunú na úplne novú úroveň.

Teraz máte príležitosť dozvedieť sa, ako funguje tento princíp v praxi.


Český multimilonár zverejnil video tréning zdarma,
kde vám krok za krokom ukáže, ako na to >>>


Ide o praxou overené postupy, ktoré používam aj ja.

Naviac sú prispôsobené podmienkam v prostredí československého internetu. To, čo platilo pred 10 rokmi, dnes už neplatí. Vybudujte si svoju finančnú slobodu podľa najnovších pravidiel z pohodlia svojho domova.

Choďte do akcie. Je možné, že ste už o viacerých z týchto vecí počuli. Vo vašom živote sa však nič nezmení, pokiaľ budete stále robiť to isté. Teraz máte k dispozícii komplexný návod, ktorým sa na vašej ceste môžete riadiť.

A možno si aj vy o pár rokov spomeniete na tento článok a poviete si, že to stálo za to.

Záverečná otázka pre vás:

Ako si myslíte, že tieto 4 stupne výmeny fungujú vo vzťahoch s vaším partnerom, priateľmi alebo rodinou?

Napíšte dole do komentárov, ako to vnímate vy.

 

S úctou k Vašej jedinečnosti

Andy Winson

 

1 komentár

  1. Andy, keď som v pozícii zákazníka, tak štvrtý prístup je skvelý. Keď chcem použiť štvrtý prístup ako dodávateľ, tak sa to musím naučiť. Už som sa k Davidovmu programu prihlásil – samozrejme s využitím tvojich bonusov – a očakávam od programu veľa. Tak ako po MakačvsBoháč som konštatoval, že za tak málo peňazí, tak veľa muziky, tak dúfam, že to si poviem aj po absolvovaní Daavidovho programu. Maj sa krásne a nech sa Ti darí skvelo, a ešte aj lepšie ako skvelo.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here